کاریکاتوپ

يادمون نره شكرش رو بجا بياريم...

واقعا" عيد قشنگيه

آي اونايي كه تو مهموني دعوتتون كردن يادتون نره از ميزبان تشكر كنيد

مثل اين كوچولو كه مي خواد همه بادبادكاشو با کلی پروانه بده به اين ميزبان مهربون

 

 

 

+ نوشته شده در  شنبه بیست و یکم مهر 1386ساعت 10:47  توسط مجید  | 

اکبرپور،کار خودم...

سلام دوستای گل من

ممنون از نظراتتون که منو به ادامه کارم تشویق میکنه

اینم یکی دیگه از کارای منه

باز هم به نظرات و البته انتقادات خودتون بهم دلگرمی بدین

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه نوزدهم مهر 1386ساعت 11:32  توسط مجید  | 

لبه تاریکی...

سلام و نماز روزه هاتون قبول باشه

اون کلیپرو یادتونه یه معتاد خودشو از یه ساختمون پرت میکنه بعد در حین پرت شدن خاطراتشو توی پنچره های ساختمون میبینه

این آهنگشه

download

موسیقی فیلم لبه تاریکی(edge of darkness)

آهنگساز: eric clapton

+ نوشته شده در  سه شنبه هفدهم مهر 1386ساعت 13:54  توسط مجید  | 

چهارشنبه،کار خودم...

+ نوشته شده در  پنجشنبه دوازدهم مهر 1386ساعت 10:56  توسط مجید  | 

علی علی یا علی...

آسمان از غم گریبان چاک کن

فاطمه دستی برون از خاک کن

همسرت افتاده در محراب خون

    بادودستت از رخش خون پاک کن     

 

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه دوازدهم مهر 1386ساعت 10:39  توسط مجید  | 

بار دیگر اعتراض به چاپ کاریکاتور پیامبر اسلام ...

بي‌بي‌سي:
چاپ کاریکاتور پیامبر اسلام در یکی از نشریات کشورهای اسکاندیناوی بار دیگر اعتراض برانگیخته است.
روزنامه سوئدی نریکه اله هاندا که نشریه ای محلی است، ده روز پیش مجموعه ای از کاریکاتورهای لارش ویلکس، کاریکاتوریست سوئدی را چاپ کرد که در یکی از آنها، پیامبر اسلام به گونه ای به تصویر کشیده شده بود که خشم بسیاری از مسلمانان را برانگیخت.
جمعی از مسلمانان ساکن سوئد در اعتراض به چاپ این کاریکاتورها روز شنبه گذشته در مقابل دفتر روزنامه نریکس الهاندا در شهر اوره برو سوئد دست به تظاهرات زدند.
چاپ این کاریکاتورها اعتراض دولت ایران را نیز برانگیخت و دوشنبه گذشته، سرپرست سفارت سوئد در تهران به وزارت امورخارجه ایران احضار شد.
آن گونه که وزارت امورخارجه ایران اعلام کرده، علی باقری، مدیرکل امور اروپای مرکزی و شمالی در این وزارتخانه، گونیلا فون بار را که در غیاب سفیر و کاردار، مسئولیت سفارتخانه این کشور را در تهران به عهده دارد، احضار و به وی اعلام کرده که آزادی مطبوعات و رسانه‌ ها نباید باعث سوء استفاده و اقدامات توهین آمیز علیه پیروان مذاهب شود.
این مقام وزارت امورخارجه ایران همچنین از دولت سوئد خواسته که اقدام روزنامه نریکه اله هاندا در چاپ کاریکاتور پیامبر اسلام را محکوم کند و به خانم فون بار گفته که ممکن است برخی گروهها با هدف تخریب "روابط مثبت سوئد با کشورهای مسلمان" دست به چاپ کاریکاتور پیامبر اسلام در این کشور زده باشند.
یک روز بعد، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران نیز گفت ظن قوی دارد که صهیونیستها پشت چاپ این کاریکاتورها بوده اند و قصدشان این بوده که رابطه سوئد و اروپا را با مسلمانان تیره کنند.
دولت سوئد تاکنون از اظهارنظر رسمی درباره چاپ این کاریکاتورها خودداری کرده است.
آن گونه که از سوئد گزارش شده، شمار زیادی از نگارخانه های این کشور حاضر نشده بودند کاریکاتورهای لارش ویلکس را به نمایش بگذارند و روزنامه محلی نریکه اله هاندا به نشانه حمایت از وی دست به چاپ این کاریکاتورها زده است.

لارس ویلکس - کارتونیست اهانت کننده
هیچیک از نگارخانه های این کشور حاضر نشده بودند کاریکاتورهای لارس ویلکس را به نمایش بگذارند

یک سال و نیم پیش که چاپ کاریکاتورهای پیامبر اسلام در یکی از روزنامه های دانمارک، دیگر کشور اسکاندیناوی، جنجال برانگیخت و اعتراض مجامع و دولتهای مسلمان را به دنبال آورد برخی از مطبوعات اروپایی به نشانه حمایت از این روزنامه دست به انتشار مجدد این کاریکاتورها زدند اما نشریات سوئدی از چاپ کاریکاتورها خودداری ورزیدند.

منبع:       http://www.bbc.co.uk/persian/iran/story/2007/08/070828_mf_cartoon.shtml

+ نوشته شده در  جمعه ششم مهر 1386ساعت 11:14  توسط مجید  | 

رابرت دنیرو،کار خودم...

سلام به همه شما دوستان خوبم

این یکی دیگه از کارهای منه

رابرت دنیرو ٬البته اینو از رو یکی از عکسای دوران تقریبا" جوانیش طراحی کردم

خوشحال می شم نظراتتون رو بدونم

 

+ نوشته شده در  سه شنبه سوم مهر 1386ساعت 15:39  توسط مجید  | 

لوچیانو پاواروتی حالا دیگر فقید...

الان حدود ۲ ماه میشه که ما پاواروتی رو از دست دادیم

کسی که اپرا رو با اسم اون میشناسیم

منم شرمنده طرفدارای این مرد بزرگ که خود منم جزوشونم هستم که الان دارم این مطلب رو می نویسم


لوچیانو پاواروتی که از سوی بسیاری از موسیقی شناسان و ناقدان ، بزرگترین خواننده ی تنور جهان در قرن بیستم شناخته شده بود ، در سن هفتاد و یک سالگی در شهر زادگاهش مدنای ایتالیا و بر اثر ابتلا به سرطان لوزالمعده درگذشت . این خواننده ی بسیار محبوب ایتالیایی ماهها بود که به دلیل بیماری اش در مجامع عمومی ظاهر نمی شد .
پاواروتی سال ها در اپراهای مشهور جهان همانند رویال اپرا کاونت گاردن لندن ، لااسکالا ی میلان و اپرای متروپولیتن نیویورک می خواند و با ایفای نقش در محبوب ترین شاهکارهای اپراها ، دوستدارانش را در سراسر جهان با صدای فراموش نشدنی خود مجذوب نمود .

  

 بدون شک دوستداران اپرا هرگز صدای پاواروتی و اجراهای فوق العاده اش از آوازهای La donna e mobile از اپرای ریگولتو ، Libiamo ne' lieti calici از اپرای لاتراویاتا ساخته ی وردی یا Recondita armonia و E lucevan le stelle از اپرای توسکا ، Nessun dorma از اپرای توراندخت ساخته ی پوچینی و ده ها اثر آوازی دیگر از ساخته های بلینی ، دونیزتی ، وردی و ... از یاد نخواهند برد . همچنان که آوازهای مردمی ایتالیا همانند O sole mio و ... را که زیباتر از هر خواننده ی دیگر می خواند .
پاواروتی در اواخر عمر خود با دو خواننده ی مشهور دیگر تنور ، خوزه کاره راس و پلاسیدو دومینگو و همچنین بعضی از خوانندگان موسیقی پاپ از قبیل التون جان ، فرانک سیناترا و ... رشته کنسرت هایی را به مناسبت های گوناگون برگذار کرد که بیشتر مورد استقبال عموم قرار گرفت تا علاقه مندان جدی اپرا.

منبع:      persiantools

 

+ نوشته شده در  دوشنبه دوم مهر 1386ساعت 10:20  توسط مجید  | 

عشق بعلاوه 2 !؟...

یکی بود یکی نبود

یه عاشق بود،یه معشوق بود و یه عشق

عاشق از معشوق پرسید: من فقط باید دل به عشق تو بدم؟

معشوق جواب داد:البته!اگه اینطوری نباشی که عاشق نیستی!

عاشق گفت: من متوجه شدم که عاشق نقاشی هم هستم.چیکار کنم؟

معشوق گفت:انتخاب کن.یا من یا نقاشی.

عاشق گفت: نقاشی!

معشوق در حالی که اشک می ریخت گفت:پس خداحافظ.

عاشق گفت:قبل از اینکه بری صبر کن تا من خوب صورتتو ببینم.آخه می خوام ازصبح تا شب فقط تصویر تو رو نقاشی کنم.

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و هفتم شهریور 1386ساعت 11:41  توسط مجید  | 

ماه میهمانی خدا...

رمضان ماه میهمانی خدا بر همه روزه داران مبارک

ماه رمضان بدون "ربنا"ی استاد شجریان و تصنیف "این دهان بستی دهانی باز کن"باز هم کار استاد و "اسماء الحسنی" مگه میشه؟

پس دانلودشون کن تا رمضانت حال و هوای واقعی خودش رو داشته باشه

Rabana

in dahan basti dahani baz kon

asmaol hosna

+ نوشته شده در  جمعه بیست و سوم شهریور 1386ساعت 14:55  توسط مجید  | 

پلنگ صورتی...

 

برای بسیاری از همنسلان من که کودکی یا نوجوانی ِ خود را در دهه‌ی شصت گذراندند،پلنگ صورتی یکی از کم‌شمار کارتون‌هایی بود که برنامه‌ی کودکِ سیما را تحمل‌پذیر می‌کردپلنگ صورتی. گذشته از سادگی و گیرایی بصری، طنز بی‌مانندِ سینمایی، ایده‌های نابِ سوررئال و شخصیت‌های جذاب، آنچه بی‌گمان در یاد هر بیننده‌ی این مجموعه‌ی نقاشی متحرک باقی‌ می‌مانَد موسیقی آن است، به‌ویژه تم اصلی ِ پلنگ صورتی که در آغاز مجموعه – و گاه در ابتدای اپیزودها – به گوش می‌رسد. بعدها که دریافتم ایده‌ی «پلنگ صورتی» و به‌ویژه بخش همراه آن «بازرس» برگرفته از سری فیلم‌های کمدیِ بلیک ادواردز است که با فیلمی به همین نام یعنی پلنگ صورتی در سال ۱۹۶۳ آغاز شد، سازنده‌ی این موسیقی ِ به‌یادماندنی را نیز برای نخستین بار شناختم:

هنری مانچینی، پلنگ صورتی، تم اصلی

هنری مانچینی (یا با گویه‌ی آمریکایی آن «مَنسینی»)، زاده‌ی ۱۹۲۴ و درگذشته‌ی ۱۹۹۴، آثارش را به‌طور عمده در گستره‌ی موسیقی جاز پدید آورد. او که خود پیکولو، فلوت و پیانو می‌نواخت و در همان سال‌های جوانی به دسته‌ی جاز ِ پرآوازه‌ی گلن میلر پیوسته بود، کار آهنگسازی برای فیلم را در نیمه‌ی نخستِ دهه‌ی پنجاه میلادی آغاز کرد، و در طول چهل سالِ پس از آن، شماری از بهترین آثار ِ سده‌ی پیش را در زمینه‌ی موسیقی فیلم آفرید.

پلنگ صورتی بلیک ادواردز – که تیتراژش نقاشی متحرکی است به سبک و سیاق نسخه‌ی آینده‌ی کارتونی – ماجرای الماسی است گرانبها به نام پیتر سلرز در نقش بازرس کلوزو«پلنگ صورتی» که یک دزد مشهور الماس معروف به «شبح» در پی سرقت آن است. در میان شخصیت‌های متعدد فیلم، یک بازرس بی‌عرضه و دست‌وپاچلفتی فرانسوی به نام «کلوزو» هست که می‌کوشد «شبح» را به دام بیندازد. جذابیت شخصیت کمیک این بازرس، که بی‌گمان بخش عمده‌اش مدیون بازی بی‌همتای پیتر سلرز در این نقش بود، باعث شد بلیک ادواردز به فکر ِ ساختن فیلم‌هایی دیگر با مرکزیتِ کلوزو بیفتد. فیلم دوم این سری، یعنی تیری در تاريکی (۱۹۶۴) را بسیاری از منتقدان بهترین فیلم ِ مجموعه‌ی بازرس کلوزو دانسته‌اند. تم اصلی ِ موسیقی ِ این فیلم – باز هم ساخته‌ی مانچینی – همان تمی است که بخش «بازرس» در مجموعه‌ی کارتونی هم با آن آغاز می‌شود:

هنری مانچینی، تیری در تاريکی، تم اصلی

شخصیت بازرس در این اپیزودهای جذاب نقاشی متحرک، و حتا لباس و سرووضع او، برداشتی است از ویژگی‌ها و شکل و شمایل پیتر سلرز در سری فیلم‌های کلوزو؛ با سبیل فرانسوی، کلاه کارآگاهی و بارانی ِ بدقواره. یاد دوبله‌ی بی‌نظیر نسخه‌ی کارتونی به خیر!

منبع:         http://xonyaa.blogfa.com

اینم تم اصلی پلنگ صورتی

دانلود

+ نوشته شده در  سه شنبه بیستم شهریور 1386ساعت 15:42  توسط مجید  | 

ژان میشل ژار...

این آهنگ که همتون شنیدین از کارای ژان میشل فرزند موریس ژاره

حتما" یه مطلب در مورد این دوتا غول بزرگ موسیقی خواهم نوشت

حجمش کمه راحت دانلود کنید حالشو ببرید

دانلود

        

حتما" میتونید اونا رو از هم تشخیص بدین

+ نوشته شده در  چهارشنبه چهاردهم شهریور 1386ساعت 13:38  توسط مجید  | 

موزیک فوتبالی...

سلام

امیدوارم از وبلاگ خوشتون اومده باشه

دوتا از آهنگهایی که تو برنامه های ورزشی حتما" گوش کردین رو براتون گذاشتم

Wold Cup 90 جام جهانی ۹۰

UEFA champions league theme 

که این موزیک قبل از بازیهای جام باشگاههای اروپاست و الانم دارید کوش میکنین ٬چون موزیک وبلاگم هست

 

 

+ نوشته شده در  سه شنبه سیزدهم شهریور 1386ساعت 12:45  توسط مجید  | 

علی دایی،کار خودم...

+ نوشته شده در  چهارشنبه هفتم شهریور 1386ساعت 4:29  توسط مجید  | 

هديه من...

به مناسبت ميلاد آقا امام زمان(عج) اين هديه ناقابل رو از من قبول كنيد

موسيقي فيلم ارتش سري

آهنگساز:رابرت فارنون

ابتدا:

download

انتها:

download

  

+ نوشته شده در  چهارشنبه هفتم شهریور 1386ساعت 0:3  توسط مجید  | 

اللهم عجل لوليك الفرج...آمين

خبر آمد خبري در راه است         سرخوش آن دل كه ازان آگاه است

شايد اين جمعه بيايد شايد          عقده از دل بگشايد شايد

با هم براي ظهورش دعا كنيم

  براي ديدن اندازه بزرگ عكساينجا كليك كنيد

+ نوشته شده در  سه شنبه ششم شهریور 1386ساعت 23:48  توسط مجید  | 

تک کاریکاتور...

ممنون میشم نظراتتون رو در مورد این تک کاریکاتور جویا بشم

+ نوشته شده در  دوشنبه پنجم شهریور 1386ساعت 2:14  توسط مجید  | 

بازم از آل...

خوشحالم که دوباره از آل پاچینو مطلب میزارم

این بار موسیقی متن فیلم صورت زخمی

اثر گيورگی مورودر

با بازیه آل بزرگ

download

منبع:                 http://www.recital.blogfa.com/

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و پنجم مرداد 1386ساعت 14:10  توسط مجید  | 

یه قهوه داغ...

این مطلب واسه وبلاگ یه کافه نشینه

من به کافش سر زدم.قهوه هاش معرکس.

شما هم یه سر بزنید.سلام منم بش برسونید.

http://www.coffe-naderi.blogfa.com/

To Beeb or not to Beeb! |

دیگه دنیا عوض شده - دیگه هیچی اورجینال نیست!
کارتون هام...!
آقای سکسه عمل کرده, میره سر کار و میاد و زندگیشو می کنه!
الفی دیگه از هیچی نمی ترسه!
آلیس, شوهر کرده, دو تا بچه ام داره و یه زندگی حقیر توی یه آپارتمان 50 متری ساده, مثل آن شرلی!
ای کیو سان کراکی شده و مخش تعطیل تعطیله!
بامزی یه خرس بزرگ شد و شکارش کردن!... شلمان هنوزم خوابه!
پت پستچی بازنشسته شده و الانم تو خونه سالمندان منتظر مرگشه!
بنر رو یادته؟ پوستشو تو خیابون منوچهری 30 تومن می فروختن!
بالتازار و زبل خان آلزایمر گرفتن.
دامبو, پلنگ صورتی, پسر شجاع, خانوم کوچولو, شیپورچی, یوگی و دوستاش همه توی یه سیرک بزرگن!
تام سایر یه دخترباز تیره!
تام و جری دوتا دوست صمیمی شدن!
تن تن تو یه روزنامه خبرنگار بود, الان تو زندانه!(لابد به جرم آزادی اندیشه!!)
میگن خاله ریزه رفته مکه و حاج خانوم شده, تو مجالس زنونه روضه می خونه و خرج زندگی خودشو شوهر معلولشو ازین راه در می آره! قاشق سحر آمیز و جنگلی ام دیگه تو کار نیست!
جیمبو رو از رده خارج کردن(اینو دقیقن نمی دونم, شایدم اجاره دادنش به ایران ایر!!)
چوبین خیلی وقته که مادرش و پیدا کرده و دنبال یه وامه تا ازدواج کنه!
حنا خانوم دکتر شده, مادرشم از آلمان برگشته کنارش!
خپل رو از باغ گلها انداختنش بیرون, اونجا یه برج 1000 طبقه ساختن! (چند روز پیش کنار یه سطل آشغال دیدمش - خیلی لاغر شده!)
خانواده دکتر ارنست همسایه مونن, هر سه تا بچه اش رفتن, زن دکتر خیلی مریضه!
رابین هود رو تو اسلام شهر گرفتنش - به جرم شرارت!- هفته دیگه اعدامش می کنن!
سوباسو و کاکرو قهرمان جهان شدن, خوب که چی؟!
کایوت, بالاخره رود رانر رو گرفت ولی از شانس تخ...ش! آنفولانزای مرغی گرفت و... اونم مرد!
هیشکی نفهمید گالیور عاشق فلورتیشیاست!
لوک خوش شانس ساقی محله مونه!
مارکو پولو تو میدون راه آهن یه میوه فروشی زده - میگن کارش خیلی گرفته!-
گربه سگ عمل کردن و جدا شدن!
ملوان زبل تو کار قاچاق آدمه!
آقای پتی بل تو میدون شوش یه بنکدار کله گندس!
معاون کلانتر ارتقای شغلی پیدا کرده, داره میشه رئیس پلیس!
آقای نجار مرده و از وروجکم خبری نیست!
پت و مت حالا دیگه دوتا آقای مهندسن!
هایدی یه زن خیابونی شده و با نل همخونه ان!
راستی بابا لنگ دراز هپاتیت C داره... واسش دعا کنید!
بلفی و لی لی بیت رو با همدیگه گرفتن و سنگسار شون کردن!
دادلی دورایت دو ساله که رثیس جمهور شده!!!
خیلی وقته که ساعت های پنج دیگه هیچ اتفاقی نمیفته! حس کردی؟
ما که این چندتا نوستالوژی پاره پوره رو داریم... نسل بعد چی؟ حتمن خاله نرگس و عمو پورنگ!
پانوشت:
بامزی و  کایوت کارتون های مورد علاقه من بودن - بودن!-

+ نوشته شده در  پنجشنبه هجدهم مرداد 1386ساعت 3:4  توسط مجید  | 

دنیای کوچک آقای اوف...

اینم یه نوع کاریکاتوره ...

 

 

 

 

 

 

 

و این داستان ادامه دارد...

میتونید به اینجا مراجعه کنید

 

+ نوشته شده در  سه شنبه شانزدهم مرداد 1386ساعت 0:19  توسط مجید  | 

بچه های آلپ...

آنت و دنی یادتونه؟

الانم داره تکرارشو پخش می کنه

اینم موسیقیش

دانلود

+ نوشته شده در  دوشنبه پانزدهم مرداد 1386ساعت 0:21  توسط مجید  | 

کاریکاتور مختصر ولی پرمعنی...

 دوستان این کاریکاتورها آپ دیت آپ دیتن یعنی بروز بروز

خواهشن برداشت خودتون رو در مورد هر کدومشون که دوست دارید بنویسید

ممنون

 

                   

                                     Oguz Gurel/Turkey

 

 

                                 Cau Gomez/Brazil

                 Constantin Ciosu/Romania

                                       Sergei Tunin/Russia

                  Pavel Botezatu /Romania

                Mordillo/Argentina

             Bahram Arjpomandnia/Iran

                                     Bahman Abdi/Iran

                     Yasser Ahmed/Syria
 

+ نوشته شده در  دوشنبه هشتم مرداد 1386ساعت 14:55  توسط مجید  | 

حنا دختری در مزرعه...

بازم برگردین به دوران بچگی

download

 

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و هشتم تیر 1386ساعت 14:17  توسط مجید  | 

بازی بازی با جناب رییس جمهورم بازی؟...

سلامی همچون موسیقی کلاسیک و سنتی که هیچ وقت کهنه نمیشه.دوست عزیز من آقا قاسم منو به بازی دعوت کرده.

ولی بازی بازی با رییس جمهورم بازی.

نکن . از این کارا نکن قاسم.

بذار جوونا به بدبختی خودشون بمیرن .چیکارشون داری؟

بذار از بیکاری حداقل با این موسیقی رپشون حال کنن که اگه یکی دوتا دولتی نخونن اونم ازشون می گیرن.

بذار از کنار هزاران هزار مشکلات جامعه به راحتییه یه ولش کن درست میشه گفتن بگذرن.

بذار من،تو و همه ی دوستامون دلمون خوش باشه که دانشجوییم (قشر تحصیل کرده،خیر سرمون )،فقط دلمون خوش باشه.در حالی که به ما به اندازه یه آدم بی سوادم بها نمیدن.

بذار به خودمون بگیم که زن میگیریم درست میشه.ولی وقتی فکرشو میکنیم که با چی با چه پولی زن بگیریم دوباره بر میگردیم به همون حرف اولمون.بی خیال زن.بدشم رو میاریم به دوست شرن با جنس مخالف که هزار جور کسافت کاریو بحثای علکی که بین این دوستای علکی پیش میاد رو به دنبال داره.

چقدر خوشبختیم با خیالاتمون و بی خیالیهامون

با این خوشبختی حیفت نمیاد که اصلا" فکر اینو بکنی که رییس جمهور بشی.بعد یه برنامه هایی ارایه بدی که این دلخوشی رو از این جوونا بگیری.

من هیچ کسو به این بازی دعوت نخواهم کرد.هر کسی هم دوست داره رییس جمهور بشه یا بهش فکر کنه برا خودش بشه و فکر کنه.موفق باشه ایشالا

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و هفتم تیر 1386ساعت 13:33  توسط مجید  | 

کاریکاتور چهره...

 سلام

بچه ها خانوم شیوا زمانفر و آقای حسین صافی دوتا از کاریکاتوریستای چهره بزرگ  ایران هستن که خودم به شخصه کارهاشون رو خیلی دوست دارم

امیدوارم شما هم خوشتون بیاد



شیوا زمانفر
متولد 1361 (1982)
دیپلم گرافیک – دانشجوی انصرافی رشته نقاشی دانشگاه سوره
برنده جایزه کاریکاتور جشنواره دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر (ایران - 2000)
شرکت در مسابقه بین المللی" فوت نت" (ایران - 2004)
شرکت در مسابقه بین المللی کاریکاتور (برزیل – 2004)
برنده جایزه ویژه مسابقه بین المللی " فلسطینی خانه ندارد " (ایران - 2004)
شرکت در مسابقه بین المللی کاریکاتور (چین – 2004)
نمایشگاه انفرادی " کاریکاتور چهره" (خانه کاریکاتور ایران – 2005)
 

 

 

 کاریکاتور ضرغامی

کاریکاتور قالیباف

کاریکاتور داویتز

کاریکاتور عرفات

 



حسین صافی
متولد سال 1355 مشهد
فارغ التحصیل کارشناسی گرافیک از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران
کارشناسی ارشد انیمیشن از دانشگاه تربیت مدرس
فعالیت در زمینه کاریکاتور و تصویرسازی و انیمیشن
مقام اول پنجمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران در بخش چهره
مقام سوم ششمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران در بخش چهره


 

 کاریکاتور جمشید مشایخی

کاریکاتور صالح اعلا

کاریکاتور مهران مدیری

کاریکاتور دکتر شریعتی

 

حتما" یه سر به سایت زیبای هادیتونز بزنید

www.haditoons.com

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و ششم تیر 1386ساعت 13:13  توسط مجید  | 

موسیقی کلاسیک...

دومنيکو اسکارلاتی- دو سونات

June 16th, 2007 توسط لرد شارلون

 يکی از موسيقی‌دانان باروک که احتمالن شنونده‌ی نه چندان جدی موسيقی کلاسيک آشنايی کم‌تری با او دارد، اما در عين حال از تأثيرگذارترين موسيقی‌دانان روی دوره‌های پس از خود، به خصوص در زمينه‌ی سازهای شستی‌دار و پيانو –ساز مورد علاقه‌ی من- است.
دومینيکو اسکارلاتی (1685- 1757) سهم بزرگ‌ای در گسترش شيوه‌ی نوين سازهای شستی‌دار دارد. نفوذ او در اين زمينه حتی تا قرن نوزده و زمانه‌ی فرانتس ليست نيز کشيده شد. تنها مجموعه‌ای از آثار او که در زمان حيات‌اش، فروتنانه زير عنوان “تمرينات” به چاپ رسيد، اولين نمونه‌های فرم سونات در مفهوم مدرن‌اش هستند. اين مجموعه، شامل سی قطعه می‌باشد که هر يک سوناتا نام داشتند. کل اين آثار اما، که در طول دو قرن و نيم، به مرور و به شکل نامرتب به چاپ رسيدند، مشتمل بر 555 قطعه می‌باشند و باعث تمجيد موسيقی‌دانان بزرگ‌ای از وی، نظير شوپن، برامس، بارتوک و هوورويتس شده است.

اين آثار در تنوع بی‌نظير خود، از گوناگون‌ترين انواع رنگ می‌پذيرند. بيش‌تر آن‌ها از ضرب‌های دوتايی شبيه سوييت شکل گرفته‌اند. باروری شگفت‌آور هارمونی، استعداد و تفنن در تحرير برای تنظيم ارکستری، اصالت ريتم که اغلب با استفاده‌ی آزاد از دو تم مشخص شده‌اند، از ويژه‌گی‌های اين آثار هستند. در بعضی مجموعه‌ها به نظر می‌رسد ترتيب قطعات طوری است که زمينه‌ی ترکيب دو به دو يا سه به سه‌ی اجرای تونال و امکانات تضاد ريتميک را آماده می‌کند. به اين ترتيب “سونات‌های کوچک‌اي” با فرم آزاد در معنای مدرن کلمه به وجود می‌آيند. بعضی قطعات در دو صدا نوشته شده‌اند و شامل شماره‌گذاری از باس هستنند: ظاهرن آن‌ها برای يک ساز تنها، به احتمال زياد ويولن، به همراهی باس کونتينوئو (باس شماره‌گذاری شده) نوشته شده‌اند.
در اين پست، دو سونات از دومنيکو اسکارلاتی، به نوازنده‌گی مايرا هس، از نوازنده‌گان بزرگ قرن بيست‌ام را برای‌تان انتخاب کرده‌ام. هس، اولين پيانيستِ زن‌ای بود که هامر کلاويه‌ی بتهوون را از حفظ نواخت.

سونات شماره k11 با اندازه فايل 2487945 کيلوبايت

سونات شماره k14 با اندازه فايل 2777839 کيلوبايت

منبع:                http://musicolune.sharlunika.com

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و یکم تیر 1386ساعت 16:11  توسط مجید  | 

گلادیاتور...

سلام

اینم موسیقی گلادیاتور

اثر هانس زیمر

و یه خبر موزیکال در مورد گلادیاتور

امیدوارم خوشتون بیاد و نظرم یادتون نره

فقط شاید یه کم طول بکشه ولی ارزششو داره

download

گلادیاتور اثری موزیکال

 
 

این اثر بر اساس نسخه اصلی فیلم نامه آن به قلم هانس زیمر ساخته می شود اما برایان استاک میشل به جای راسل کرو نقش مکسیموس دسیموس را ایفا میکند.

هموطن آنلاین – گلادیاتور اثر حماسی رایدلی اسکات به زودی به صورت نمایشی موزیکال در تئاتر وست اند لندن به روی صحنه می رود.
این فیلم با هنرمندی راسل کرو مرد آهنی هالیوود که جوایز اسکار را نصیب خود کرده به وسیله ویلیام نیکل سون کارگردانی می شود. این اثر بر اساس نسخه اصلی فیلم نامه آن به قلم هانس زیمر ساخته می شود اما برایان استاک میشل به جای راسل کرو نقش مکسیموس دسیموس را ایفا میکند.
برایان ایستمن تهیه کننده این نمایش گفت :" این داستان جذاب به کمک موسیقی مناسب و ترانه های دل انگیز به نمایشی فوق العاده تبدیل خواهد شد.

+ نوشته شده در  سه شنبه نوزدهم تیر 1386ساعت 19:54  توسط مجید  | 

هاچ...

زنبور کوچولوی بچگیهامونو یادتونه

بالاخره ممانشو پیدا کرد؟

آهنگش که خیلی باحاله

خود هاچ فقط به خاطر آهنگش تو کارتونش بازی کرده

دانلودش کنید حالشو ببرید

اثری از: RIMSKY-KORSAKOV

download

نظرم بدین وقت کردین

+ نوشته شده در  شنبه نهم تیر 1386ساعت 15:2  توسط مجید  | 

آهنگسازي يعني: از هيچ بي نهايت ساختن

گفت وگو با شهرداد روحاني، آهنگساز و رهبر اركستر
 
• فردي كه ملودي هاي زيبايي مي نويسد «ملودي ساز» است و نه آهنگساز. اما متأسفانه واژه آهنگساز را براي تمام افرادي كه حتي يك خط ملودي در طول زندگي نوشته اند استفاده مي كنيم.
• به عنوان محبوب ترين فرم موسيقي ايراني، تكنوازي را به همنوازي ترجيح مي دهم. تكنوازي هايي كه غالباً به صورت بداهه نوازي است. اما تأكيد مي كنم كه با مرزبندي در موسيقي بشدت مخالف هستم.
051063.jpg
اشاره:
اولين اجراي شهرداد روحاني را همچون ديگر هموطنانش در ويدئوي كنسرت آكروپوليس همراه با ياني شاهد بودم و بار دوم، در تالار وحدت، تهران، آبان ۱۳۸۰ كه اركستر سمفونيك تهران را براي اجراي قطعات فلدرماوس ـ يوهان اشتراوس، مرثيه ـ جان ويليامز، كارمينابورانا ـ كارل ارف ـ و سمفوني دنياي نو ـ دورژاك رهبري كرد. شهرداد روحاني قطعات را به گونه اي رهبري مي كند كه انگار خود، خالق اثر بوده و از نوازندگانش انتظار دارد همانگونه «او» مي خواهد اجرا كنند.
منبع:http://www.iran-newspaper.com
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه نهم تیر 1386ساعت 14:40  توسط مجید  | 

برنده اسكار بهترين موسيقي متن فيلم

موسيقی فيلم بابل

فایل صوتی این برنامه را، که شامل قطعه‌هایی از موسیقی فیلم بابل است، از اينجا بشنوید.

(کلیک راست و save target as)


از گوستاوو سانتائولالا (Gustavo Santaolalla)، آهنگساز آرژانتينی، پيش از اين موسيقی فيلم «خاطرات موتورسيکلت» (The Motorcycle Diaries) را در اين برنامه شنيديد. در برنامه‌ی اين هفته، به موسيقی فيلم «بابل» (Babel)، يکی ديگر از ساخته‌های اين آهنگساز خلاق آمريکای لاتين خواهم پرداخت. موسيقی‌ای که جايزه‌ی اسکار بهترين موسيقی فيلم سال ۲۰۰۶ را برای او به ارمغان آورد. سانتائولالا در سال ۲۰۰۵ نيز به خاطر موسيقی فيلم «کوهستان بروک‌بک» (Brokeback Mountain) برنده‌ی جايزه‌ی اسکار شده بود.


الخاندرو گونزالس ايناريتو، کارگردان بابل - عکس از: پرویز جاهد

فيلم بابل سومين قسمت از تريلوژی «مرگ»، ساخته‌ی الخاندرو گونزالس ايناريتو
(Alejandro Gonzalez Inarritu)، فيلمساز مکزيکی، و سومين همکاری او با گوستاوو سانتائولالا، آهنگساز آرژانتينی‌ست که علاوه بر بابل، موسيقی فيلم‌های «امورس پروس»(Amores Perros) و «۲۱ گرم» (دو قسمت ديگر تريلوژی) را برای او ساخته است. فيلمنامه‌ی آن را نيز گيلرمو آرياگا نوشته که فيلمنامه‌نويس «امورس پروس» و «۲۱ گرم» نيز بوده است. بابل به خاطر فرم روايتی آن از نوع سينمايی‌ست که در غرب به سينمای مابعد تارانتينوئی (Post Tarantinoian Cinema) مشهور شده است. سينمايی که روايت در آن غيرخطی‌ست و تداوم زمانی به شکل کلاسيک و متعارف آن وجود ندارد. بابل نيز روايتی پيچيده و تودرتو بر اساس اسطوره‌ای توراتی‌ست. در تورات اسطوره‌ی بابل مظهر سوء تفاهم بين ملت‌ها و ريشه‌ی جنگ‌ها و خونريزی‌هاست.

بر اساس اين اسطوره در آغاز خلقت، انسان‌ها همه به يک زبان حرف می‌زدند؛ تا آن‌که نمرود، پادشاه بابل، تصميم می‌گيرد برج بلندی بسازد و در جايگاه خدايی بنشيند. خداوند نيز از اين عمل او غضبناک شده زبان‌های سازندگان برج را تغيير می‌دهد و آنها ديگر نمی‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند. برج فرو می‌ريزد و مردم بابل در جهان پراکنده می‌شوند.

بابل نيز بر اساس اين درونمايه ساخته شده و ايناريتو در اين فيلم از طريق چهار داستان به ظاهر بی ارتباط با هم می‌خواهد ريشه‌ی تمام نابسامانی‌های موجود جهان را در سوءتفاهم فرهنگی و جدايی بين ملت‌ها جست‌وجو کند. داستان‌هايی که زندگی آدم‌های مختلف در کشورهای مختلف مراکش، مکزيک، آمريکا و ژاپن را به موازات هم روايت می‌کند. آدم‌هايی که علي‌رغم تمام مرزهای سياسی، جغرافيايی و فرهنگی که بين‌شان کشيده شده، در ارتباط با يکديگرند و سرنوشت آنها بدون اين‌که بخواهند، به ناگزير به هم گره می‌خورد و بر زندگی تک‌تک‌شان اثر می‌گذارد.

در حالی که در «۲۱ گرم» و «امورس پروس» اين تأثيرگذاری و تداخل سرنوشت‌ها را در يک محدوده‌ی کوچک‌تر، يعنی يک شهر مکزيکی يا آمريکايی، بررسی می‌کرد، بابل آن را در حوزه‌ی وسيع‌تر و جهانی‌تری بررسی می‌کند.


در گوشه ای از صحرای مراکش، عبدالله که چوپان است تفنگی را از چوپان ديگری به نام حسن می‌خرد تا با آن شغال‌ها را شکار کند. او تفنگ را به پسرانش يوسف و احمد می‌دهد که نقش‌شان را نابازيگران بومی به خوبی بازی می‌کنند. آنها تصميم می‌گيرند که برد تفنگ را تست کنند. از اين رو آن را به سمت اتوبوسی نشانه می‌روند که در جاده‌ی کوهستانی در حرکت است. اتوبوسی که سرنشينان آن توريست‌های غربی‌اند. پس از آن، فيلم کمی به عقب برمی‌گردد و سوزان (کيت بلانشت) و ريچارد (برد پيت)، يک زوج توريست آمريکايی که رابطه‌ی زناشويی‌شان بحرانی و در مرحله‌ی فروپاشی‌ست را نشان می‌دهد که در حال سوار شدن همان اتوبوسند که در سکانس قبلی ديده‌ايم. داستان دوم از اينجا شروع می‌شود تا لحظه‌ای که آنها به نقطه‌ی تيررس يوسف و احمد در جاده‌ی کوهستانی می‌رسند و تيری که يوسف شليک کرده به سوزان می‌خورد و او را زخمی می‌کند. به اين ترتيب دو داستان و شخصيت‌های آن به هم پيوند می‌خورد. يوسف و احمد از آنجا فرار کرده تفنگ را در جايی مخفی می‌کنند. در اخبار تلويزيون می‌بينيم که دولت آمريکا تيراندازی به اتوبوس حامل مسافران آمريکايی را حمله‌ای تروريستی فرض کرده به دولت مراکش هشدار می‌دهد که بايد هرچه زودتر آنها را پيدا کند و تحويل دهد.
پليس مراکش با دنبال کردن رد تفنگ شکاری، به خانه‌ی حسن هجوم می‌آورد و متوجه می‌شود که تفنگ را يک شکارچی ژاپنی به او فروخته است. يوسف و احمد با ديدن پليس‌ها در جاده، حقيقت ماجرا را به پدرشان می‌گويند. آنها فکر می‌کنند توريست آمريکايی را کشته‌اند؛ در حالی که او زخمی‌ست و در يکی از دهکده‌های اطراف تحت مداواست و در انتظار رسيدن هلی کوپتر نجات است. عبدالله و پسرانش تفنگ را برداشته و فرار می‌کنند. پليس آنها را در کوهستان محاصره کرده به آنها شليک می‌کند و باعث کشته شدن پسر کوچک‌تر می‌شود.

سرانجام هلی کوپتر نجات به کمک سوزان و ريچارد می‌آيد و آنها را برای معالجه به شهر می‌برد و بدين‌گونه داستان مراکش به پايان می‌رسد.


در داستان ژاپن، چيکو واتايا را داريم که يک دختر تين ايجر کرولال عصيانگر است و به دليل خودکشی مادرش با پدر مجردش مشکل دارد. بعد می‌فهميم که پدر او همان کسی‌ست که تفنگ را به چوپان مراکشی فروخته است و پليس ژاپن به دنبال اوست. کارآگاهی ژاپنی برای تحقيق وارد خانه آنها می‌شود و چيکو که به خاطر سکس مستأصل است، می‌خواهد خود را به او تسليم کند اما کارآگاه پليس به دلايل اخلاقی و حرفه‌ای زير بار نمی‌رود.
داستان چهارم نيز همزمان در آمريکا و مکزيک اتفاق می‌افتد. زنی مکزيکی به نام آمليا که از بچه‌های سوزان و ريچارد مراقبت می‌کند تصميم می‌گيرد آنها را با خود به مکزيک برای شرکت در جشن عروسی پسرش ببرد. برادرزاده‌ی او، سانتياگو (گيل گارسيا برنال)، با اتومبيل به دنبال آنها می‌آيد و آنها را با خود به مکزيک می‌برد. بعد از پايان عروسی آنها با اتومبيل سانتياگو به آمريکا برمی‌گردند اما گرفتار پليس مرزی آمريکا می‌شوند اما از دست آنها فرار می‌کنند. سر انجام پليس آمليا و بچه‌ها را پيدا کرده آمليا را به خاطر کار غيرقانونی در آمريکا به مکزيک برمی‌گرداند.

اگرچه ارتباط داستانی و دراماتيک چندانی بين قصه‌ی مکزيک و قصه‌ی مراکش وجود ندارد با اين حال وجود برخی عناصر مشترک داستانی، مثل تفنگ در داستان ژاپن و فرزندان توريست‌های آمريکايی در قصه‌ی آمريکا و مکزيک، آنها را به هم می‌پيوندد.

بابل فيلمی حماسی و عميقا انسانی در مقياسی جهانی‌ست. موسيقی آن نيز همين ويژگی را دارد و گوستاوو سانتائولالا با بهره‌گيری از تم‌ها و ملودی‌های سرزمين‌های مختلف، از مکزيک گرفته تا ژاپن و مراکش، و ترکيب آنها با يکديگر، درونمايه‌ی جهانی و فرامليتی آن را برجسته‌تر ساخته است. به علاوه شنيدن زبان‌های مختلف در فيلم نيز يک وجه موسيقايی دارد.


گوستاوو سانتائولالا، آهنگساز فیلم بابل

اما برای درک درست موسيقی فيلم بابل بايد به پروسه‌ی شکل‌گيری آن توجه کرد. الخاندرو گونزالس ايناريتو، کارگردان فيلم، رويکرد ويژه‌ای به سينما و موسيقی فيلم دارد. او می‌گويد بر اساس موسيقی فيلم می‌سازد و ساختار فيلم‌های او ساختار يک قطعه‌ی سمفونيک را دارد. او به حضور و دخالت موسيقی در تمام لحظه‌های آفرينش فيلم از لحظه‌ی نگارش فيلمنامه گرفته تا فيلمبرداری و بعد تدوين اشاره می‌کند و می‌گويد با گوش کردن به موسيقی‌های مورد علاقه‌اش می‌تواند تصاوير را در ذهنش بسازد و با ضرباهنگ آنها ريتم فيلمش را پيدا کند.
بابل فيلمی بود که با مسايل سياسی و اجتماعی معاصر مثل تروريسم، مهاجرت، اسلاموفوبيا، تفاوت‌های فرهنگی، کودکان و بحران‌های دوران بلوغ و رابطه‌ی آنها با والدين سرو کار داشت. به اعتقاد اينياريتو پيدا کردن موسيقی مناسب برای انتقال اين مفاهيم و پيوند آنها همان‌قدر دشوار بود که يافتن يک گرامر سينمايی و زبان تصويری درست برای بيان آنها. به همين منظور سانتا ئولالا در تمام مراحل فيلمبرداری و در لوکيشن‌های مختلف همراه او بوده و به تحقيق در باره‌ی موسيقی آن مناطق پرداخته و تم‌ها و ملودی‌های مناسب را جمع‌آوری کرده است.

موسيقی بابل در مجموع تلفيقی‌ست از موسيقی عربی، آفريقايی، ژاپنی، مکزيکی و موسيقی ارکسترال غربی. در واقع گوستاوو بر اساس فضا و حال و هوای هر داستان، از ملودی‌ها و تم‌های مربوط به منطقه‌ای که داستان در آنجا می‌گذرد استفاده کرده است.
موسيقی مکزيک و مراکش با توجه به لوکيشن و فضای بومی آن غالبا تم‌های محلی و سنتی ساده دارند در حالی که موسيقی ژاپن با توجه به فضای سوپرمدرن شهر توکيو، موسيقی‌ای کاملا مدرن است که بسته به موقعيت داستان بين موسيقی پاپ و راک ژاپنی و موسيقی الکترونيک و ارکسترال ريوچی ساکوموتو حرکت می‌کند.

بيشتر ترانه‌های فيلم به انتخاب کارگردان و بر اساس علایق شخصی او بوده است. ايناريتو می‌گويد: «من دوست دارم آهنگ‌هايی که برای من خاطره‌انگيزند و به نوستالژی جمعی تعلق دارند را ترکيب کنم؛ مثل قطعه‌ی سپتامبر (September) با اجرای گروه

Earth,Wind&Fire که آن را در کنار قطعات جديدتر، معاصرتر و پرخاشجويانه‌تر مثل

The Joker از Fat Boy Slim قرار دادم. اين قطعه به من کمک کرد تا تماشاگر را در جای چيکو (دختر تين‌ايجر ژاپنی) بگذارم وقتی که به سفر درونی‌اش در راهش به ديسکوتک توکيو دست می‌زند. در استوديوی شينی چی اوزاوا (Shinichi Osawa) بود که ما اين دو ترانه را به هم آميختيم. در ژاپن بود که شينی چی را شناختم و دريافتم که چرا او يک اسطوره‌ی زنده‌ی موسيقی در کلاب‌های شبانه‌ی توکيوست».

سانتائولالا برای صحنه‌های مکزيک از خوانندگان مشهور آمريکای لاتين و ترانه‌های عامه‌پسند مکزيکی استفاده کرده، از چاولا وارگاس خواننده‌ی بزرگ پورتوريکويی گرفته تا خوانندگانی چون ونتوراموس، الياس گونزالس و گابريل راميرز.
ايناريتو در باره وارگاس می‌گويد: «ترانه‌ی چاولا وارگاس، ترانه‌ای بود که بارها به آن گوش دادم. ترانه‌ای که اين ايده را در من برانگيخت که يک حس سوررئال را در صحنه‌ی عروسی مکزيک بداهه‌سازی کنم و فضايی به وجود آورم که هايپررئاليسم بتواند با دنيای تخيلی هم‌نشين شود. همين کار را با شاهکار گوستاوو يعنی قطعه‌ی Iguazu کردم در صحنه‌ی فرود هلی‌کوپتر که برای من مثل فرود يک وال در صحرا بود و نمادی بود از برخورد فرهنگ‌ها. جايی که تصاوير، صدا و موسيقی درست مثل فيلم‌های صامت بدون استبداد کلام بتوانند خروشان حرف بزنند».


قطعه Iguazu يا Deportation يکی از زيباترين قطعات موسيقی فيلم بابل است. در اين قطعه و در قطعه‌ی تازارين (Tazarine) سانتائولالا سعی کرده با استفاده از يک ساز سولو و ملودی ساده پيوند بين قطعات مختلف و به ظاهر پراکنده‌ی فيلم را برقرار کند. او قطعه‌ی تازارين را با عود اجرا می‌کند. سازی که آن را در مراکش کشف کرد و نواختن‌اش را آموخت. به اعتقاد ايناريتو، عود يک ساز باستانی ايرانی، سلطان موسيقی عرب، مادر گيتار فلامينگو و گيتار فريادگر مکزيکی‌ست و به علاوه شباهت زيادی با ساز کوتوی (Koto) ژاپنی دارد و از اين نظر عود سمبل تأثير متقابل فرهنگی جهان شرق و غرب است. به نظر ايناريتو، سانتائولالا با کشف و فراگيری عود و ساختن قطعه‌ی تازارين، دی‌ان‌ای(DNA) معنوی و موسيقايی فيلم را کشف کرد. به علاوه سانتائولالا برای صحنه‌های مراکش، از موسيقی عربی و موسيقی شمال آفريقا و بوميان اين منطقه بهره‌ی زيادی گرفته است.
وجود سازهای بومی و سنتی عربی و آفريقايی‌ست که در کنار گيتار اسپانيايی گوستاوو به موسيقی فيلم بابل عمق و زندگی بخشيده است. به عنوان مثال قطعه‌ی ارباب(The Master) قطعه‌ای موسيقی بومی مربوط به شمال آفريقاست که به سبک موسيقی بابامال سنگالی ساخته شده و درونمايه‌ای مذهبی (اسلامی) دارد و با سازهای کوبه‌ای اجرا می‌شود.

علاوه بر آهنگسازان بومی و خوانندگان مراکشی و مکزيکی، آهنگساز برجسته‌ی ژاپنی، ريوچی ساکوموتو، نيز در ساختن موسيقی فيلم بابل مشارکت داشته است. ساکوموتو دو قطعه برای موسيقی اين فيلم ساخته که يکی الکترونيک است و ديگری ارکسترال.
قطعه‌ی ارکسترال Bibo no Aozora قطعه‌ای شاعرانه، زيبا و ناب است که ساکوموتو آن را برای سکانس پايانی فيلم ساخته است.

موسيقی فيلم بابل يکی از متنوع‌ترين نوع موسيقی‌هايی‌ست که تاکنون برای يک فيلم ساخته شده است. اين تنوع ريتم‌ها و هارمونی‌ها باعث شده که موسيقی اين فيلم در ظاهر فاقد يک تداوم تماتيک و حس واحد و يکپارچه به نظر برسد. از اين نظر برخی از منتقدان گوستاوو سانتائولالا، او را يک بداهه‌پرداز می‌دانند تا يک آهنگساز فيلم به مفهوم واقعی کلمه و معتقدند او غالبا موسيقی خود را فی‌البداهه و بدون آمادگی قبلی بر اساس واکنش عاطفی اوليه‌ی خود از يک صحنه می‌سازد؛ به جای اين‌که از آن صحنه فاصله بگيرد و موسيقی پيچيده و عميقی بسازد. آنها موسيقی او را بر خلاف دنيای پيچيده و عميق ايناريتو، بسيار ساده، کم عمق و تک‌بعدی می‌دانند. برخی نيز موسيقی او را در حد جلوه‌های صوتی (ساوند افکت) برای فيلم دانسته و آن را يک شکست مطلق در زمينه‌ی موسيقی فيلم خوانده‌اند.

اما به اعتقاد من اين انتقادها بيشتر از يک ذهنيت سنتی، کهنه و محافظه‌کارانه در زمينه‌ی موسيقی فيلم نشأت می‌گيرد و آن را بر اساس درک و بينش هاليوودی از مفهوم موسيقی فيلم ارزيابی می‌کند.
برخلاف نظر اين منتقدان، به اعتقاد من سانتائولالا توانسته با استفاده از سازهای بومی و هارمونی‌های ساده، هويت موسيقايی منحصر به فردی برای موسيقی فيلم بابل خلق کند. هنر سانتائولالا در موسيقی فيلم بابل و بسياری از ساخته‌های ديگرش در اين است که می‌تواند کار آهنگسازان مختلف با لحن‌ها و مايه‌های متفاوت را در يک ساختار دقيق و منظم قرار دهد و با يک تم محوری آنها را به هم متصل کند.

منبع :         www.radiozamaneh.org

  

+ نوشته شده در  یکشنبه سوم تیر 1386ساعت 19:13  توسط مجید  | 

راستی پس فوتبال چی شد؟آقای توووووووووپ...

من اصلا" حواسم نیست که اسم وبلاگم چیه ها

شما هم که انگار نه انگار

کاریکاتوپ یعنی کاریکاتور و توپ که من اصلا" به قسمت توپش نپرداختم

شرمنده ام واقعا"...

مطالب فوتبالیم رو با بیوگرافی زیدان که عالی کار می کنه در میانه میدان شروع میکنم:

نام: زين لدين يزيدزيدان
تاريخ تولد: ۲۳ ژوئن ۱۹۷۲
محل تولد: مارسى فرانسه
اولين بازى ملى: ۱۷ آگوست ۱۹۹۴ مقابل جمهورى چك
تعداد بازى ملى: ۱۰۸
تعداد گل ملى: ۳۱
باشگاه ها
۱۹۹۲-۱۹۸۸ (كن ، ۶۱ بازى، ۶ گل)
۱۹۹۶- ۱۹۹۲ (بوردو، ۱۳۹ بازى، ۲۸ گل)
۲۰۰۱- ۱۹۹۶ (يوونتوس، ۱۵۱ بازى، ۲۴ گل)
۲۰۰۶- ۲۰۰۱ (رئال مادريد، ۱۵۵ بازى، ۳۴گل)

افتخارات باشگاهى :
جام بين قاره اى (۹۶ با يوونتوس، ۲۰۰۲ با رئال مادريد)- سوپرجام اروپا (۹۶ با يوونتوس، ۲۰۰۲ با رئال مادريد)- سوپرجام ايتاليا (۹۷ با يوونتوس)- قهرمان ايتاليا (۹۷ و ۹۸ با يوونتوس)- ليگ قهرمانان اروپا (۲۰۰۲ با رئال مادريد)- قهرمان اسپانيا (۲۰۰۳ با رئال مادريد)- سوپرجام اسپانيا (۲۰۰۳ با رئال مادريد)
ملى: قهرمان جام جهانى ۱۹۹۸
- قهرمان يورو ۲۰۰۰
شخصى:بهترين بازيكن جهان (۹۸ و ۲۰۰۰ و ۲۰۰۳)- بهترين بازيكن جام جهانى (۱۹۹۸ و ۲۰۰۶)- مرد سال اروپا (۱۹۹۸)- بهترين بازيكن جام ملت هاى اروپا (۲۰۰۰)
•بازيكن برتر نيم قرن اروپا (۲۰۰۴)

+ نوشته شده در  چهارشنبه سی ام خرداد 1386ساعت 14:43  توسط مجید  | 

اركستر موسيقى ملى ملك شخصى هيچ خواننده اى نيست...

فخرالديني: اركستر ملي در تالار وحدت كنسرت مي‌دهد

 فخرالديني گفت: اركستر ملي به خوانندگي«سالار عقيلي»26 تا 28 ارديبهشت ماه در تالار وحدت به روي صحنه مي‌رود.

 فرهاد فخرالديني گفت: اركستر ملي به خوانندگي«سالار عقيلي»26 تا 28 ارديبهشت ماه در تالار وحدت به روي صحنه مي‌رود. «رهبر اركستر ملي» گفت: در اين كنسرت كه اولين اجراي اركستر ملي در سال 86 است 12،قطعه از آهنگسازان مختلف از جمله«رقص صبا» از آثار «علي‌اكبر قرباني»، «صبوري» از «اسحاق انور»، «سرخوشان» از ساخته‌هاي «مهرداد دلنوازي»،«جرعه‌اي از آسمان» از«مهرداد دلنوازي»، «به هواي تو»از«اسفند‌يار رنجبر»،«فرهاد توام»از «مهدي بهشتي‌زاده»،«نمي‌دانم كجايي» از آثار«علي تحريري»، «سوئيت ليريك»از ساخته‌هاي «علي‌اكبر قرباني»،«كلبه»و«دگر چه خواهي»از«حبيب‌الله بديعي» و تنظيم«شهرام توكلي»و «با شباهنگ» از «مازيار حيدري» را اجرا خواهيم كرد.

وي با بيان اينكه «سالار عقيلي»خوانندگي اين اجرا را برعهده دارد در خصوص برنامه‌هاي اركستر در سال جديد اظهار داشت:تا به حال هيچ تدبيري در برنامه‌هاي اركستر حاصل نشده اما به طور كلي برنامه‌ريزي اركستر طبق روال سالهاي پيش به اين ترتيب خواهد بود مه در سال 12 را در 5 _ 4 شب اجرا مي‌كنيم البته برنامه‌هايي ديگر علاوه بر اينها به مناسبت‌هاي خاص خواهيم داشت رهبر اركستر ملي با اشاره به ديگر برنامه‌هاي اركستر گفت: برنامه‌اي براي سال پيامبر پيش‌بيني شده و تمرينات لازم نيز صورت گرفته و قرار است قطعاتي را با همكاري برخي از نوازندگان اركستر سمفونيك و گروه كر اجرا كنيم.

 اين آهنگساز موسيقي فيلم در خصوص حضور نوازندگان كشورهاي مختلف در اركستر ملي بيان داشت: متاسفانه هنوز هيچ نوع برنامه خاصي به من ابلاغ نشده و بي‌اطلاع هستم. «فخرالديني» در خاتمه در خصوص انتشار كنسرت‌هاي اركستر ملي در قالب يك آلبوم موسيقي خاطرنشان كرد: يكي از آرزوهاي من اين است كه كنسرت‌هاي اركستر در قالب يك آلبوم منتشر شود اما اين مسئله از وظايف دفتر موسيقي است و بايد با رعايت حقوق مؤلفين و مصنفين اين كار انجام شود.

گفت و گو با سالار عقيلى خواننده موسيقى سنتى ايران...


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و نهم خرداد 1386ساعت 14:0  توسط مجید  | 

لاله پژمرده...

 

شهادت فاطمه الزهرا، غروب عشق، خاموشی خورشید مهر را به همه دوستان تسلیت عرض میکنم

 

زهرا عصاره عصمت است. زهرا، آیینه پاکی است. زهرا زلال کوثر است. ای همیشه جاری! ای بهار کوتاه! ای ترنم باران وحی! در شکوه مقام تو حیرانم که معرفت به غبار آستان خانه ات بوسه می زند. برهوت این دنیای خاکی شایستگی میزبانی چشمه سار همیشه جاری تو را نداشت. تو که در آیینه زخم ها و داغ ها و در هجران پدر، غریبانه زیستی و در وداع شبانه ات با پهلویی بیمار، خانه گلین را به امید آغوش بهشتی پدر ترک گفتی...

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و هشتم خرداد 1386ساعت 10:15  توسط مجید  | 

پسر فلوتزن...

سیلاسو که یادتونه

آهنگش تقدیم به شما

download

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و هفتم خرداد 1386ساعت 11:58  توسط مجید  | 

کاریکاتور ببین،نخوری زمین...

این بار چندتا کاریکاتور باحال

برای برو بچسه باحالتر 

نظراتتون در مورد پیام کاریکاتور هم برای من و هم برای دوستانتون میتونه جالب باشه

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و هفتم خرداد 1386ساعت 11:44  توسط مجید  | 

بازم این غول سبز...

«شرك 4» به كارگرداني «مايك ميچل» ساخته مي‌شود

 خبرگزاري فارس: انيميشن «شرك 4» به كارگرداني «مايك ميچل» ساخته خواهد شد.

 به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، پس از مدت‌ها ابهام در مورد اينكه آيا شرك 4 ساخته خواهد شد؟ و در اينصورت چه كسي آنرا كارگرداني خواهد كرد؟، سرانجام امروز كمپاني «دريم وركس» خبر از ساخت چهارمين قسمت اين انيميشن جذاب به كارگرداني «مايك ميچل» داد.

 «مايك ميچل» چندان هم براي دنياي انيميشن غريبه نيست، آنچنانكه او امسال كارگرداني قسمت جديد از كارتون مشهور «اسپانگي‌باب» را نيز به عهده داشته است. «شرك 4» به نويسندگي «تيم سوليوان» در ادامه حوادث سه قسمت قبلي و با همان شخصيت‌هاي قبلي ساخته خواهد شد.

مجموعه انيميشن‌هاي شرك منبع درآمدي بسيار خوبي براي كمپاني «دريم وركس» محسوب مي‌شود، آنچنانكه اولين قسمت از اين مجموعه بيش از 485 ميليون دلار در سطح جهان فروش كرد و اين درحالي است كه قسمت دوم اين انيميشن 921 ميليون دلار فروش كرد. انيميشن «شرك 3» به كارگرداني «كريس ميلر»، 18 مي (28 ارديبهشت) به نمايش درخواهد آمد.

من که بیشتر از خره خوشم میاد

به نظرم خره نبود قسمت دومشم ساخته نمیشد چه برسه به شرک ۴ 

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و دوم خرداد 1386ساعت 11:40  توسط مجید  | 

عشق من، آل...

آل‌پاچينو جايزه‌ يک‌‌ ‌عمر فعاليت هنرى را گرفت

 بالاترين نشان افتخار انجمن فيلم آمريکا براى تقدير از يک عمر‌ ‌فعاليت هنرى به “آل پاچينو”، بازيگر بزرگ هاليوود اهدا شد.‌ ‌، انجمن‌ ‌فيلم آمريکا در مراسمى که در سالن تئاتر کداک برگزار شد، با اهداى نشان يک‌‌ ‌عمر فعاليت هنري، از آل پايچينوى 67 ساله تقدير کرد.‌‌ ‌آل پاچينو بعد از دريافت جايزه‌اش گفت: “خيلى‌ ‌چيزها هستند که بايد مانند اين تقدير شوند، واقعا احساس خوبى دارم.‌” ‌به گزارش خبرگزارى رويترز، در اين مراسم جمعى از‌ ‌بزرگان هاليوود از جمله “اوليور استون” و “اندى گارسيا” به آل پاچينو اداى احترام‌ ‌کردند.‌ ‌اليوراستون از حس شوخ‌طبعى آل پاچينو تمجيد کرد و‌ ‌تبريک به او را افتخارى براى خود دانست.‌ ‌آل پاچينو را هنوز هم به‌ بازى در نقش “مايکل‌ ‌کورلئونا” در فيلم‌هاى “پدرخوانده” مى‌شناسند. آل پاچينو در مدت چهار دهه فعاليت‌اش، هشت بار‌ ‌نامزد جايزه اسکار شد و همچنين در سال 2001 جايزه‌ى يک عمر فعاليت هنرى گولدن گلوب‌ ‌را دريافت کرد.

منتظر نظرات طرفدارای واقعی آل هستم 

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و دوم خرداد 1386ساعت 11:31  توسط مجید  | 

wooooooaatson...

حتما" با دیدن عنوان مطلب شوکه شدید یا به زبون خودمونی مختون هنگ کرد

منم هر وقت فیلمشو میدیدم٬هنگ میکردم

موسیقیشم خیلی رو مخم را میرفت

مختو آماده کن که شرلوک هلمز معروف داره میاد

download

به منم بگین تو مختون چی میگذشتا...

+ نوشته شده در  شنبه نوزدهم خرداد 1386ساعت 13:44  توسط مجید  | 

لبخندي در واپسين ماه‌ها...

June 3, 2007

به مناسبت سالروز درگذشت امام خمینی(ره)
کیومرث صابری فومنی
اعتماد ملی: من با نام حضرت امام(ره) وقتي آشنا شدم كه ايشان را تبعيد كردند. سال 1343 دانشجو بودم كه به دوستم گفتم : « سيد! قم مي‌روي ببين ما زير علم كدام آخوند داريم سينه مي‌زنيم. آخوندهاي جورواجور داريم.» ايشان رفت و آمد. گفت:«اين اصلا‌ چيز ...
 

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه هفدهم خرداد 1386ساعت 11:19  توسط مجید 

سنجاب دوران کودکی...

از موسیقی بنر سنجاب دوران کودکی لذت ببر

download

+ نوشته شده در  پنجشنبه هفدهم خرداد 1386ساعت 11:4  توسط مجید  | 

کاریکاتوریستا بیاین جلو...

مسابقه بین‌المللی کاریکاتور ضد جنگ

May 28, 2007

موضوع: جنگ نه!

شرایط: 1- حداكثر 3 اثر می‌توانید به مسابقه بفرستید. 2- نسخه اصلی آثار باید فرستاده شوند 3- حداکثر اندازه آثار: 35 در 35 سانتیمتر 4- مشخصات کامل و نشانی و شماره تلفن صاحب اثر باید در پشت هر اثر نوشته شود. 5- آثار ارسالی نباید پیش از این برنده جایزه ای شده باشند.

جوایز:

 نفر اول: مدال طلا و 1000 دلار

 نفر دوم: مدال نفره و 800 دلار

نفر سوم: مدال برنز و 500 دلار

آخرین مهلت ارسال آثار:

 19 شهريور1386

 نشانی:

 SALON ANTIRATNE KARIKATURE

 City of Kragujevac

 Trg slobode 3 34000

 Kragujevac

Serbia

منبع:سایت گل آقا

+ نوشته شده در  سه شنبه پانزدهم خرداد 1386ساعت 13:44  توسط مجید  | 

موسیقی متن...

وبلاگمو با یه موسیقی متن قشنگ آپ میکنم

امیدوارم گوش کنید و لذت ببرید.

 نظرم یادتون نره(از بس که این آهنگ قشنگه) 

بهتون توصیه میکنم حتما"فیلمشو گیر بیارین و تماشا کنین

legand of 1900(افسانه ۱۹۰۰)

download

+ نوشته شده در  شنبه دوازدهم خرداد 1386ساعت 20:35  توسط مجید  | 

حمايت از يك گونه‌ي جانوري با شخصيت كارتوني

ایسنا:

 شركت فيلمسازي برادران وارنرز در صدد است تا از محل فروش DVD محصولات خود در استراليا مبلغي را به جلوگيري از انقراض گونه جانوري «تاسمانيان دويل» اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، به گفته‌ي مقامات استراليايي شركت برادران وارنرز مبلغ يك دلار استراليا برابر با 82 سنت از مبلغ كل بهاي سري جديد DVD‌هاي كارتون‌هاي «باگزباني» و «رافي داك» را به حمايت از گونه‌ جانوري «تاسمانيان دويل» اختصاص خواهد داد.

تاسمانيان دويل» ، گونه جانوري است كه شركت فيلمسازي برادران وارنرز ايده شخصيت كارتوني «تاز» را از آن گرفته است، شخصيت «تاز» كه به عنوان رقيب، در برخي از قسمت‌هاي كارتون‌هاي «باگزباني» و«راضي داك» حضور دارد يكي از شخصيت‌هاي كارتون محبوب ، محسوب مي‌شود. گفتني است كه اين گونه جانوري كمياب در اثر نوعي بيماري سرطان مسري كه منجر به ايجاد تومورهايي در صورت و دهان مي‌شود، در منطقه بومي‌اش استراليا، در خطر انقراض قرار گرفته است.

عوايد حاصل از فروش محصولات شركت فيلمسازي برادران وارنرز به موسسه‌اي كه توسط دانشگاه تاسمانيا تاسيس شده و به تحقيق در زمينه اين بيماري مشغول است، اهدا خواهد شد.

بر اساس پيش‌بيني‌ها، در عرض كمتر از پنج سال تمام «تاسمانيان دويل» ها به اين بيماري سرطان مبتلا گشته و مدتي بعد اين گونه جانوري منقرض خواهد شد. در حال حاضر دولت استراليا در تلاش است تا جفت‌هاي سالم مخصوص توليد مثل را به مناطق حفاظت شده واقع در جزاير اين كشور انتقال دهد.

+ نوشته شده در  پنجشنبه دهم خرداد 1386ساعت 15:59  توسط مجید  | 

خاتمی با صدای آلن دلون!

گفت و گوی طنز با خسرو خسروشاهی، دوبلورصدای آلن دلون...(مهناز عادلی)

از سایت haditoons

 

 آدم رویش نمی شود مقابل "خسرو خسرو شاهی" حرف بزند! از بس صدایش " شیک" به مفهوم خاص کلمه ...


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه دهم خرداد 1386ساعت 15:35  توسط مجید  | 

عکسهای سه بعدی

عکسهای بالا با نرم افزارهای سه بعدی ساخته شدن . نظر یادتون نره

+ نوشته شده در  چهارشنبه نهم خرداد 1386ساعت 15:44  توسط مجید  | 

کاریکاتور های به روز

کاریکاتورهای امروز irancartoon

+ نوشته شده در  چهارشنبه نهم خرداد 1386ساعت 14:50  توسط مجید  | 

بچه های مدرسه والت

download

کارتونشو خیلی دوست داشتم فقط به خاطر موزیک متنش...

شما چی؟

امیدوارم خوشتون بیاد

برای دانلود کلیک راست و save target as

نظرتون منو خوشحال میکنه

+ نوشته شده در  یکشنبه ششم خرداد 1386ساعت 18:17  توسط مجید  | 

منو روانشناسی کنید...

منو روانشناسی کنید ...

من مجید،از یه خانواده پر جمعیت،عاشق هنر،فوتبال و ورزش.

دانشجوی ترم 6 متالورژی

.مقوله هنری رو براتون بیشتر باز میکنم؛

علاقه مند به فیلمهای هنری.کاریکاتور رو خیلی دوست دارم.خودمم گاهی یه دستی به مداد طراحی میبرم.تو خوابگاه چهره های بچه ها رو طراحی میکنم.البته بعد از دیدن کار من پشیمون میشن.موسیقی بدون کلام گوش میکنمو موسیقی واقعا" زیبای سنتی خودمون.از بچگی کاستهای استاد شجریان رو گوش میدادمو لذت میبردم.از آهنگسازای پاپ حبیب،سیاوش و شادمهر رو دوست دارم،ولی صدای هیچکدوم رو قبول ندارم.صدا برای پاپ فقط ابی.آهنگهایی که داریوش رو اونا میخونه قشنگه به نظرم،در مورد صداش چیزی نمیگم.

بین سازها،عاشق پیانو و ویولون هستم.ویولون بیژن مرتضوی به نظرم محشره.حدود 50،60 تا کاست بی کلام دارم که تقریبا" همشونو گوش کردم.دیگه جونم براتون بگه...بگه...دیگه چیزی نداره بگه.

خوب حالا نظرتون در مورد من چیه؟!اصلا" هم فکرتون به این سمت نره که من میخوام خودمو معرفی کنما...نهههههههههه.ببین منو...نهههههههههه.

+ نوشته شده در  یکشنبه ششم خرداد 1386ساعت 17:49  توسط مجید  | 

اسم وبلاگم چطوره؟!

سلام دوستان

به کلبه هنری-ورزشی من خوش اومدین

به عنوان اولین مطلب وبلاگوم دوست دارم نظرتون رو در مورد اسم وبلاگم بدونم.الان میگن هنوز وبلاگ درست نکرده نظر میخواد.

البته اینم بگما:(من به بهترین نظر البته از نظر خودم جایزه میدم).

جایزه نظر طلای من یه فایل صوتیه.

چی؟...آره هر فایله صوتی که بخواد.تو چی میگی؟...آره آقا جون من همه آرشیوهای همه خواننده ها و همه آهنگسازا رو دارم.واااااااااای... چی کار دارین؟!شما بهترین نظر رو بدین جایزش با من.دیگه دارین بد رو مخم راه میرین.آخه شما رو سانانا من از کجا میخوام این آهنگارو بیارم؟!ای خدااااااا.بیا و خوبی کن...اصلا" پشیمون شدم.

شوخی کردم.جایزت محفوظه نظر طلا...

+ نوشته شده در  یکشنبه ششم خرداد 1386ساعت 11:34  توسط مجید  | 

مطالب جدیدتر